07 maj, 2012

Favoriter.


Den här veckan så vill Helene på 
Måndagstema att vi ska visa våra 
favorit motiv.


Jag har massor med favorit foton, 
men så tänkte jag efter lite och 
så bestämde jag mig för att visa
upp min kisse.
Han gick bort den 17de maj, det är 
snart ett år sedan och den här bilden är en 
av dom sista av honom.


 Han fick en tumör på ena njuren 
och blev bara svagare och svagare
och till slut så var vi tvungna 
att åka till veterinären med
honom så han slapp plågas mer.

Det är bland det värsta jag har varit 
med om. 


Vill ni se mera favorit
foton så finns dom


Kram & Varmt Välkommen 
tillbaka till mig igen.





14 kommentarer:

Toril sa...

Kjempefint favorittbilde! Ser ut som om katten koser seg som bare det i vinduskarmen! Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke!:)

Sussie sa...

Hej Toril, roligt att du tittade in här hos mig.
Han trivdes väldigt bra där i fönstret. Saknar honom enormt mycket.
Önskar dig en trevlig vecka.

Anneli - A'la Foto sa...

Usch vad det skär i mitt hjärta nu! Jag förstår så väl din sorg och smärta och fasar för den dagen jag kommer få uppleva det...hoppas jag slipper!!

Det är vacker bild med massor av värme och kärlek!! Så fin han var!

Ha en skön måndag!

Sussie sa...

Tack för dina ord...han var fin och unik. Men så tycker väl alla om sina djur. Förstår att du så gärna vill slippa tråkigheten som det innebär. Men man får minnas dom fina och vackra minnen man har kvar och vårda dom väl.
Önskar även dig en skön måndag och vecka.
KRAM

Gillisbloggen sa...

Nydeligt bilde av pusen din ja saknet blir stor når dei ikke er mer,uff eg gruer meg sånn til mine 3puser ikke er her mer,har mistet både katter og 2 hunder ,den katten eg mistet sist savner eg fryktelig ennda det er mange år siden,det verste er att eg ikke hvet hva som skjedde med den,dei 3 eg har no begynner og bli gamle 16 år og to på 12 år.Men slik er det ingen lever evig,.Ønsker deg ein flott uke KLEM fra Magnhild:=)

Sussie sa...

Tack för dina fina ord. Ja du....ingen lever för alltid men det är jobbigt när husdjuret ditt blir sjukt och man inte kan göra något åt det. Det är jobbigt och sorgen bär man alltid med sig. Önskar dig en fin och trevlig vecka.

Birgitte sa...

Det er bestemt ikke rart at skulle sige farvel til sine dyr. Jeg har prøvet det flere gange, ved hvad du taler om :-)

Ezter sa...

Men då låg han gott tillrätta i fönsterkarmen!

Bling - our elf on the shelf sa...

Så utrolig trist å lese om pusen din. Vi mistet også pusen vår i fjor, men har nå fått en ny aktiv kar :)

Sussie sa...

Birgitte:
Det är så svårt och jobbigt att säga adjö till katten eller hunden sin.
Tack för ditt besök och din kommentar.
KRAM

Ezter:
Han hade det fint där...så länge han orkade ta sig upp dit.
Tack för titten och din kommentar.
KRAM

Siw Aina:
Jo det är tråkigt...hoppas ni har det fint och ni vet hur det känns att mista en kär vän.
Och det sista du skrev låter väldigt trevligt. :-)
KRAM

SigridfraEnget sa...

Våra fyrbenta vänner betyder nog alltid mycket...

Sussie sa...

Absolut. Det gör dom verkligen.

Birthe sa...

Jeg har også flere motiv jeg liker å fotografere, men fant at blomster er det jeg oftest tar bilde av :)

Herlig bilde du har med,
men leit å høre at pusen døde for ett år siden. Alltid trist å miste sine kjære pelsdotter :)

Sussie sa...

Jag är som du....är också glad i att fotografera blommor, dom är ju så vackra.
Tack...Det är jobbigt att mista sina älskade husdjur och man saknar dom så mycket.
KRAM